باربری نارمک

باربری و اسباب کشی در نارمک - بسته بندی اثاثیه درنارمک

باربری نارمک

باربری و اسباب کشی در نارمک - بسته بندی اثاثیه درنارمک

بایدهای و نبایدهای انجام یک اسباب کشی

اسباب کشی یک کار گروهی میباشد ، به تنهایی آن را انجام ندهید

تصور اینکه بتوانید خودتان به تنهایی یک اسباب کشی را انجام دهید یک اشتباه بزرگ و دور از ذهن میباشد حتی اگر این اسباب کشی در داخل شهر انجام شود .اسباب کشی داخلی نیز می تواند بسیار پیچیده و خسته کننده باشد و نیاز به برنامه ریزی درست و حساب شده دارد. هر اسباب کشی مشکلات و خطرات خاص خود را دارد که آسیب دیدن و زخمی شدن تا خراب شدن وسایل منزل و هزینه های غیرقابل پیش بینی میتواند بخشی از این مشکلات باشد .

انجام اسباب کشی و جابه جایی یک کار گروهی و دسته جمعی به حساب می آید چرا که مواردی که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد بیشتر از ضرفیت یک نفر بوده و این تلزه بخش غیر اجرایی موضوع میباشد.

همه ما تقریبا تجربه اسباب کشی در سالیان گذشته را داریم ، زمانی که موقع شروع اسباب کشی تعداد زیادی از اقوام و دوستان برای کمک به منزل ما آمده و قصد کمک و همراهی ما را در طول اسباب کشی داشتند.اما بر خلاف آنچه به نظر می آمد این موضوع فقط از لحاظ روانی برای ما کمک محسوب میشد چرا که به دلیل عدم آگاهی و شناخت آن ها نسبت به لوازم موجود در خانه بابت انجام هر کار کوچکی باید از صاحب خانه سوال می پرسیدند که آیا این هم باید بره ؟ که این سوال ها تنها باعث آشفته شدن ذهن ما در طول جابه جایی میشد و عملا کمک زیادی در بیشرفت مراحل اسباب کشی به ما نمیکرد .

اینکه گفته میشود اسباب کشی یک کار گروهی و دسته جمعیی میباشد به این نعنا نیست که برای انجام آن نیاز به حضور دوستان و اقوام باشد ، بلکه معنای آن استفاده از حضور و تجربه افراد کارآمد در طول انجام جابه جایی و سپردن آن به افراد متخصص میباشد.


از قبل به فکر هماهنگی و انتخاب شرکت حمل خود باشید

همه ما میدانیم که از اوایل بهار تا اواخر تابستان بیشترین حجم جابه جایی در کشورمان انجام میشود .و این یعنی اگر زمان اسباب کشی و نقل و انتقال شما هم در این بازه زمانی باشد شما هم در زمان پیک جابه جایی قرار دارید.

معمولا در این مدت شرکت های معتبر باربری یا همان اتوبار ها بسیار شلوغ بوده و برای دریافت خدمات از آن ها باید از چند مدت قبل هماهنگی های لازم را انجام دهید پس اینموضوع را فراموش نکنید که برای اینکه استرس و فشارهای عصبی را در آخر کار از خود دور کنید از قبل به فکر هماهنگی با این شرکت ها باشید.


سعی کنید با شرکتی کار کنید که قرارداد مکتوب با شما امضاء کند

بیشتر اتوبار ها دو نوع برآورد قیمت برای شما انجام می دهند، قیمت متعهدانه و قیمت غیر متعهدانه.قیمت غیرمتعهدانه به این صورت است که اتوبار بر اساس تجربه یک قیمتی را به شما پیشنهاد می دهد. احتمال اینکه بعد از اتمام اسباب کشی قیمت پیشنهادی خود را تا ده درصد افزایش دهند بسیار زیاد است. در قیمت متعهدانه نماینده اتوبار تمام هزینه ها را به طور توصیفی و با سند رسمی به شما ارایه خواهد داد که آنها دیگر نمی توانند در پایان کار قیمت را تغییر داده و هزینه بیشتری بگیرند. آنها برای جلوگیری از هزینه های پنهان سوالات زیادی از شما می پرسند.


چک کردن بیمه شرکت حمل

در روز اسباب کشی اگر یکی از باربرها جعبه ظروف چینی مورد علاقه شما را به زمین انداخته و آنها را بشکند چه کسی هزینه آن را به عهده خواهد گرفت؟ مطمنا هیچ کس. اگر اتوبار بیمه کافی نداشه باشد پس قبل از شروع اسباب کشی بیمه را چک کنید. اتوبار مورد انتخابی شما چند نوع بیمه دارد اما ممکن است تنها لوازم بزرگ مانند یخچال و تلویزیون را بیمه کرده باشد. لیست بیمه را از اتوبار بخواهید و ببینید چه چیزهایی شامل بیمه می شود. اگر فکر می کنید وسایل بیشتری باید شامل بیمه شوند با شرکت در میان گذاشته و از آنها بخواهید که این کار را انجام دهند. بعضی از شرکت های کوچک کارگران خود را بیمه نمی کنند به این معنی که اگر آنها در خانه شما در زمان اسباب کشی دچار حادثه شوند مسولیت آن را شرکت قبول نکرده و با شماست.


وسایل گران قیمت مانند طلا و اسناد را خودتان جابه جا کنید.

بیشتر شرکت های اتوبار مسولیت وسایل گرانقیمت مانند جواهرات را بر عهده نمی گیرند بهتر است که وسایل با ارزش خود را با دقت بسته بندی کرده و خود مسولیت انتقال آن را به عهده بگیرید مانند مجموعه سکه، اسناد، دوربین و غیره . اگر این وسایل حساس و شکننده بوده و شما علاقه خاصی به آن دارید مطمنا خودتان بهتر از آنها مراقبت خواهید کرد.


برای گیاهان و گلدان هایتان فکری بکنید.

واضح هست در کنار کامیون جای مناسبی برای قرار دادن گیاهان نیست. بیشتر اتوبار ها مسولیت جابجایی گیاهان را بر عهده نمی گیرند بخصوص اگر مسیری طولانی در پیش رو داشته باشند. در مسیرهای کوتاه بهتر است خودتان مسولیت انتقال گیاهان را به عهده بگیرید و در مسیرهای طولانی برای اینکه گیاه آسیب نبیند بهتر است آنها را به دوستانتان و یا همسایگان هدیه دهید.


وسایل غیر قابل استفاده را سرو سامان دهید

وسایل زیادی در خانه است که از آن استفاده نمی کنید. در زمان اسباب کشی با وسایلی روبرو خواهید شد که بسته بندی نشده و در عین حال غیر قابل استفاده اند. بهتر است قبل از اسباب کشی وسایل سالمی را که نیاز ندارید به دیگران هدیه دهید و دیگر وسایل غیر قابل استفاده را دور بریزید.


موقع بسته بندی لیستی از وسایل خود تهیه کنید

فهرست وسایل بارگیری شده بسیار مهم است. به این معنی که چه وسایلی بسته بندی شده، در کامیون بارگیری شده و به شما در منزل جدید تحویل داده می شود. بهتر است در موقع تحویل لیست وسایل را در اختیار داشته و از روی لیست آنها را تحویل بگیرید. اصلا عجله نکنید شاید زمان زیادی از شما گرفته شود ولی بهتر از آن است که بعد از جابجایی متوجه شوید ظرف مورد علاقه تان و یا حتی یادگاری یک دوست را گم کرده اید.


شما فکر میکنید که اگر شخصا اسباب کشی کنید به صرفه تر است

در نگاه اول فکر میکنید چون وقت و انرژی لازم رو دارید پس نیازی نیست که از شرکت های بسته بندی و حمل و نقل کمک بگیرید. احتمالا آسیب های احتمالی به وسایل گران قیمت و با ارزش هم در نظر اول به فکرتان خطور نکند فکر میکنید کمک  هزینه ای اضافی است ولی اگر از کسانی که تجربه اینکار رو دارند مشاوره بگیرید قطعا این نکته رو میگویند کار را به کاردان سپردن خیلی بهتر است.